۱۴۰۳.۰۷.۰۷

مجتبی رحماندوست که بارها در تهران و لبنان با سیدحسن نصرالله دیدار داشته و از نزدیک با رهبر محور مقاومت آشنایی دارد گفت: سیدحسن نصرالله در بین گروه‌های مقاومت و در کشورهای لبنان، سوریه و عراق سمبل مقاومت در منطقه است و به همین علت وی تقریبا در بین تمام جهان عرب و مردم بالاترین جایگاه را دارد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ مجتبی رحماندوست نویسنده، شاعر و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت ثبت و پرداخت ادبی خاطرات رهبر محور مقاومت گفت: وی با وجود شرایط سالهای اخیر که زندگی مخفی و پنهانی داشت، هرساله در دهه‌ اول محرم بسیار آزادانه در هیئت‌ها و محافل ویژه امام حسین (ع) حضور پیدا ‌می‌کند و به سخنرانی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این ایام که با انواع روش‌های پیچیده توانستم با وی ملاقات کنم، احساس کردم سیدحسن نصرالله، شخصیتی بسیار منحصربه‌فرد، متفاوت و متمایز از دیگر افراد است به طوریکه اگر بگوییم وی خمینی جهان عرب است، بیراه نگفته‌ایم.

نویسنده کتاب «رأی حلال» تاکید کرد: پیدا کردن آدم‌هایی با ویژگی سیدحسن نصرالله که بیش از هر چیز فروتنی بسیار زیادی دارد و محصول آموزه‌های امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب و حوزه علمیه قم است و در جهان عرب مسلمانان شیعه و سنی و دیگر مذاهب برای ایشان احترام قائل هستند، بسیار غیرممکن است و از این حیث ثبت و نوشتن خاطرات ایشان ضروری است.

وی افزود: با وجود اینکه سیدحسن نصرالله سمت دولتی و مقام رسمی کشوری در لبنان ندارد و صرفا در حزب مسلح اقداماتی بر علیه دشمن صهیونیستی دارد ولی مردم لبنان با هر دینی پای‌کار وی هستند. وی بزرگترین مقاومت در مقابل صهیونیست را راه انداخته و ملت لبنان از ایشان حمایت بسیار زیادی دارند.

رحماندوست با اشاره به جنایت‌ شب گذشته رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی عنوان کرد: در حادثه‌ای که شب گذشته رخ داد و با بمب‌های چند تنی که اسرائیل در حاشیه بیروت منفجر کرد، تعداد زیادی از مردم عادی به شهادت رسیده‌اند، اما با این حال مردم پای مقاومت هستند.

وی همچنین با یادآوری خاطراتی از سفر به لبنان و دیدار با سیدحسن نصرالله گفت: ۱۵ یا بیست سال پیش در ماموریتی به همراه دوستانی چون آقای کمره‌ای به لبنان رفتم. در نزدیکی روستای خیام خانم مسیحی بود که لوازم خرازی فروشی داشت. آقای کمره‌ای درباره سیدحسن نصرالله از او پرسید و من سخن وی را ترجمه کردم. خانم مسیحی در جواب گفت زبان بشر از توصیف وی قاصر است بنابراین ممکن است برخی از افراد مسلمان نباشند اما همه طرفدار و مدافع سیدحسن نصرالله و حزب‌الله هستند.

رحماندوست افزود: سیدحسن نصرالله در بین گروه‌های مقاومت بعد از ایران که در رتبه نخست قرار گرفته، در کشورهای لبنان، سوریه و عراق سمبل مقاومت در منطقه است و به همین علت وی تقریبا در بین تمام جهان عرب و مردم بالاترین جایگاه را دارد و من امیدوارم از حادثه رخ داده سیدحسن نصرالله جان سالم بدر ببرد.

این نویسنده همچنین در اشاره به خاطره دیدار با سیدحسن نصرالله یادآور شد: زمانیکه به بیروت و ملاقات سیدحسن نصرالله رفتم، نماینده مجلس نهم بودم، بعد از صحبت با وی عکس گرفتیم و شام خوردیم. آن شب به سیدحسن نصرالله گفتم که به من قلمی که من داستانهایم را با قلم حزب‌الله و جوهر و مرکب آن بنویسم. سیدحسن نصرالله روان‌نویسی که در دست دارم را به همراه یک انگشتر به من هدیه کرد. به همین دلیل هم انگشتر در عکس اول این ملاقات در دست وی و در عکس دوم در دست من است. این انگشتر و روان‌نویس پیش من است و هروقت می‌خواهم مطلب بسیار مهمی بنویسم که برکت خون شهدای لبنان و مقاومت و اقتدار و توانمندی‌های این حزب در آن ظهور پیدا کند از آن روان‌نویس استفاده می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha